Help jouw ideale klant voor jou te kiezen

Welkom in de nieuwe tijd! Een tijd waarin ondernemen vanuit je drijfveren en jouw missie steeds belangrijker worden. We worden met z’n allen steeds bewuster van de keuzes die we maken. Dat betekent ook dat we als consumenten liever kiezen voor producten en diensten met een goed en eerlijk verhaal. Ondanks dat we liever bewuste keuzes maken, zijn we ons van heel veel dingen helaas nog niet bewust. En misschien geldt dat ook wel voor jouw product of dienst.

Help jouw ideale klant bewust kiezen

Voor jou is het helemaal logisch dat jouw product of dienst de meest bewuste keuze is die jouw klant kan maken. Het is jouw missie wat jij in de wereld zet. Maar weet jouw ideale klant wel waarom zij voor jou zouden moeten kiezen? Het vraagt van ons als bewuste ondernemers een nieuwe mindset. Het is namelijk aan ons om de consumenten te helpen een bewuste keuze te maken.

Zo doe je dat...! Kennismaken, band opbouwen en vertrouwen winnen

Het helpen om een bewuste keuze te maken, begint bij het laten kennismaken van jouw toekomstige ideale klant met de bewuste keuze die jij hen biedt. Jij hebt een reden waarom jij jouw product of dienst aanbiedt. Als missie gedreven ondernemer maak jij de wereld mooier en waarschijnlijk los jij zelfs een probleem op. Maar dat jij dit weet, betekent niet dat jouw klant zich ook bewust is van het probleem wat jij oplost. Vertel het ze… Vervolgens is het belangrijk dat jouw ideale klant een band met jou opbouwt. Wat maakt dat ze jou leuk genoeg vinden om voor jou te kiezen? Neem ze mee in jouw achterliggende verhaal. Door open en eerlijk jouw verhaal te vertellen leren jouw klanten jou kennen. Ze worden zich bewust van jouw diepere motivatie en er ontstaat een persoonlijke connectie met jouw verhaal en jouw werk. Vervolgens (en misschien wel het allerbelangrijkst…) is dat ze jou vervolgens ook gaan vertrouwen. Want jij kunt wel beweren dat jij hen een bewuste keuze biedt. Zij moeten het ook echt voelen. Wat maakt jou een betrouwbare speler in de markt? Deze drie punten zijn belangrijk om in je achterhoofd te houden bij jouw communicatie en promotie. Hoe praat jij met jouw toekomstige ideale klanten?

Jouw missie is het waard

Zie het als bezielde marketing vanuit je hart. Door jouw toekomstige ideale klant te helpen om voor jouw product of dienst te kiezen, help je hen een bewuste keuze te maken. Want jouw missie is het waard om gekozen te worden.

Meer inspiratie artikelen​

TOP