Ken jouw drijfveren en vind het kompas voor jouw bedrijf

Laatst was ik in gesprek met iemand die echt op zoek was naar wat hij nu eigenlijk wilde met zijn werk. Hij wilde kijken of 'websites bouwen' misschien iets voor hem was. We kregen een heel leuk gesprek. Want als je met mij gaat kijken of ‘iets misschien wel leuk voor je is’ dan kan ik het niet laten om te graven naar drijfveren, talenten en interesses. Voor mij dé drie stappen waarmee je helder kunt krijgen waarvoor je geboren bent. Want zomaar iets doen omdat het leuk is, is geen garantie voor voldoening.

Varen zonder kompas

Vaak weten we wel een beetje wat we leuk vinden en wat ons gemakkelijk afgaat. We krijgen zo hier en daar een complimentje en zijn ook met enige regelmaat best tevreden over wat we doen. Toch missen we een diepere voldoening. Het gevoel dat wat jij aan het doen bent, echt nut heeft. Op heel sombere dagen kan het zelfs voelen alsof het weinig uitmaakt wat je doet. Het lijkt op varen zonder kompas. De mast staat en de zeilen zijn gehesen, maar overal om je heen zie je alleen zee en hemel in elkaar overgaan. Hoe weet je nou überhaupt welke kant je op moet zeilen?

Jouw drijfveren zijn jouw kompas

Er zijn honderden stippen te zetten aan de horizon, maar wat is jouw stip? Welke richting je ook op zou gaan, je komt altijd wel ergens terecht. Alleen met een goed werkend kompas kun je jouw richting bepalen en weet waar je naartoe wilt varen. Jouw drijfveren zijn jouw kompas. De stip die jij kiest vanuit jouw drijfveren, is de stip waar je uiteindelijk blij van gaat worden. Dan heb je het gevoel dat je op jouw weg zit. Dat je op jouw pad bent.

Voldoening ervaren

Drijfveren zijn heel persoonlijk. Ze zitten van nature in je, maar zijn ook deels aangeleerd door ervaringen en opvoeding. Ze zijn jouw interne motivatie voor alles wat je doet. Stilstaan bij wat jou drijft en je hiervan bewust zijn, is dus onmisbaar om voldoening te kunnen ervaren. Weet jij wat jouw drijfveren zijn? Door hiermee aan de slag te gaan, kun je meer focus vinden in jouw bedrijf. Ik help je graag! Doe mee met een marketing workshop of kies voor marketing coaching.

TOP