Zo maak je jouw marketing behapbaar en leuk!

Je kent ze wel… die gouden kansen die je het liefst meteen grijpt. Laatst sprak ik een ondernemer die een boek had geschreven. Een super leuk product wat echt de markt kan veroveren. En dat wilde ze ook heel graag. Waar zij tegenaan liep, en misschien herken je dat ook wel, was dat ze er geen tijd voor had om het te doen. Ze had zich gestort op interessante boeken, een berg aan inspirerende artikelen gelezen, video’s bekeken en … Ze had volop ideeën gekregen wat ze allemaal kon doen om haar boek te promoten. Maar waar moest ze de tijd vandaan halen?

Alles kan! Maar moet je het ook willen in je marketing?

Het is een bijzondere tijd waarin we als ondernemer leven en werken. Bijna alles kan digitaal. En als het nog niet kan, wordt het heel snel ontdekt. We werken in de cloud. Doen onze bijscholing met een online training. En zo ongeveer alle informatie die we nodig hebben, is eigenlijk wel gratis te vinden op internet. Maar in dit super gave digitale tijdperk ligt er ook een monster op de loer. Een gevaar wat net zo demotiverend kan zijn als gebrek aan informatie. De informatie OVERLOAD.

Waar begin je dan met jouw marketing?

De ondernemer die ik sprak had zoveel inspiratie opgedaan dat ze overweldigd was door alle mogelijkheden. En waar begin je dan nog? Je hebt immers ook nog je bedrijf te runnen. Toch valt marketing doen en promotie maken in de praktijk heel erg mee. De oplossing? Ontdek welke strategie bij jou past. Voor iedereen is dat anders. Sommige houden van het persoonlijk contact op een netwerk. Andere ondernemers vinden het heerlijk om met een online community van klanten te werken. Als jij een marketingstrategie hebt die comfortabel is als jouw favoriete huispak en een charisma heeft als een design Gucci… Dan wordt jouw marketing een eitje. Een succesvolle promotie is namelijk volledig afhankelijk van hoe ‘natuurlijk’ de gekozen strategie voor jou is en aanvoelt.

Een marketing strategie die bij jou past is een stuk behapbaarder om uit te voeren. En ook nog eens veel leuker!

En dit is precies de reden dat ik het zo belangrijk vind om ondernemers naar een strategie te begeleiden die bij hun als persoon en bij hun leven past. Als jij graag hulp wilt om jouw marketing en communicatiestrategie persoonlijk en behapbaar te maken, dan ben je hier op de goede plek. Ik help je graag met het maken van jouw op perfect passende en bezielde marketing.
Vond je dit artikel waardevol? Gebruik de knoppen hiernaast en deel hem met jouw vrienden en collega’s.

Leave a Reply

Your email address will not be published.